ERINNERUNG: Paul Ehrlich & Ludwig Darmstadter Early Career Award 2025 Ausschreibung / Announcement; Deadline: 26. April 2024

Vorschlagsberechtigt sind Hochschullehrer*innen sowie leitende Wissenschaftler*innen von Forschungseinrichtungen in Deutschland. Selbstbewerbungen werden nicht berücksichtigt. Der Preis ist inzwischen ein wichtiges Instrument der Nachwuchsförderung in Deutschland.

FOR ENGLISH PLEASE SEE BELOW

Ausschreibung: Paul Ehrlich-& Ludwig Darmstaedter-Nachwuchspreis 2025

Er wird jährlich an eine*n promovierte*n Nachwuchswissenschaftler*in verliehen, die/der an einer Forschungseinrichtung in Deutschland herausragende Forschungsleistungen auf dem Gebiet der Biomedizin und Lebenswissenschaften erbracht hat.

So hat dieses Jahr Dr. Johannes Karges den Preis für die Entdeckung, wie sich platinhaltige Chemotherapeutika nur im Tumorgewebe anreichern und erst dort aktivieren lassen, erhalten.

Senden Sie Ihre Vorschläge bis 26. April 2024 an folgende Adresse:

Prof. Dr. Robert Tampé, Institute for Biochemistry, Biocenter, Goethe University Frankfurt,
Max-von-Laue-Str. 9, 60438 Frankfurt/M., paul-ehrlich-nachwuchspreis@uni-frankfurt.de

***************************

Announcement and call for Proposals  for the Paul Ehrlich- & Ludwig Darmstaedter Early Career Award 2025

University professors and directors of research institutions in Germany are eligible to submit nominations. Self-applications will not be considered. Today, this award is an important instrument for the promotion of young researchers in Germany.

The prize is awarded annually to a young independent postdoctoral scientist working in Germany for outstanding research in the field of life sciences.

This year, Dr. Johannes Karges, received the award for discovering how platinum-containing chemotherapeutics accumulate in tumor tissue, and how they can be activated using either light or ultrasound as triggers.

Please send your proposals by April 26, 2024 to the following Address:

Flyer (PDF, 428 KB)